Zariquiegui - Cirauqui 22 km boekje( volgens stappenteller 28km)

20 augustus 2014 - Cirauqui, Spanje

Vanmorgen zes uur was de zaal bestaande uit twee Amerikaen en de Duitse Andrea wakker en konden we met licht de rugzak her-  inpakken..wat een gedoe. Zeker in t donker. Hoe t toch mogelijk is dat ik steeds dingen kwijt ben terwijl er bijna niks inzit....
Zeven uur ontbijt samen met Andrea, zie foto.
Half acht op pad. Eerst 2km steil omhoog op de top de kunstwerken (zie foto. Ook in de film the way te zien) t werd fris koude wind...
Daarna 5 km steil omlaag. tip van Andrea om bij t dalen de stokken 10cm te verhogen hielp goed! Liep stuk beter en/of t went al....
Jas uit jas aan
Om 1p uur koffie en een banaan in Uterga daar hadden Toos en Joke geslapen
Die hadden die km ters er gister in de hitte nog achteraan gemaakt..Pittig stuk erbij. Nu in de kou denk makkelijker.
Achter ons regende het i  de bergen wij kregen het steeds heter
In Obanos gegeten en een prachtige kerk bezocht (zie foto's) en uiteraard weer een kaarsje aangestoken...
Voor mij was dit halverwege. Andrea bleef achter in Puenta La Reine.
Weer een kerk. Zie foto
Alleen verder. Kwam t Spaa se gezin weer fegen daar die hadden mij gisteren gezien en zouden in dezelfde plaats slapen als ik vandaag en inderdaad ze kwamen 1 tel na mij aan. Vorige keer in t klooster wij 1 tel na hun..grappig
Ik liep dus de rest van de tocht vandaag alleen. Niemand te bekennen. Prachtige omgeving veel fotos gemaakt. T was afzien. Toch oom alsof ik in een droom liep. Zo kn onv oorstelbaar nietig voelde ik mij in de prachtige omgeving....ik bleef fotos maken
Blij om de plaats Maneru i  te lopen. Nog 3 km naar eindbestemming.
Volledig doorgezweet aa gekomen.Hartelijk ontvangst en bed toegewezen . Dan een douche...heerlijk en dan niet je handdoek vergeten natuurlijk
Tweede fijne moment schone kleren aan. Vuile was doen.
Derde Kees spreken...fijn na een hele week niet bellen!
En dan het eerste biertje...mmm
Nu best tijd bezig met blog en fotos...
Verder toch ook niet veel anders te doen. Eten pas half acht...vanavond maar een broodje. Gister zo vet t eten...
Toos en Joke zitten 5.6 km verder in Lorca smste Toos. Had mijn locatie:)
ook doorgegeven
Later meer
O en iedereen weer bedankt voor de reacties!!!! E ht leuk! X

1. Jonny:
    20 augustus 2014
    Ik geniet dagelijks van je verhalen en foto's Sas, heel erg leuk! Was ik daar maar ook.... Ik krijg helemaal zin om zelf ook ooit zo'n lange wandeling te gaan maken. Toitoitoi voor morgen, X Jonny
    PS. Veel groeten van Rinus, Leen, Rob, Jan voor 'SasHam'!!! vanaf het Haarlem Jazz&More weekend ;-))
  2. Mira:
    Hoi Saskia,
    Al een week onderweg! ik vind het echt stoer van je.
    Ik kan alleen maar zeggen geniet van alles.
    groetjes ,Mira
  3. Saskia:
    Hi Jonny en Mira bedankt! X
  4. Solange:
    Hoi Sas,
    Wat een prachtige foto's! Xxx
  5. Ans van der Ham:
    20 augustus 2014
    Blij met je berichtje, toch weer gelukt vandaag en de twee zussen haal je wel weer in.
    Cas en Mandy goed aange komen in B. Kunnen met elkaar facetimen omdat hij jouw Ipad heeft.
    Goede nachtrust gewenst P en A
  6. Agnes nederhof:
    20 augustus 2014
    een kenmerk van een pelgrimstocht is toch in je eentje lopen en in wezen hulpeloos en kwetsbaar aan jezelf overgeleverd zijn? De leylijnen die daar lopen zouden kunnen leiden tot heldere gedachten, ervaringen herinneringen en openbaringen... ach maak jij je eigen pelgrimstocht maar... leuk nieuwe mensen te ontmoeten.. Kanjer, ik vind je moedig!!!
  7. Ella:
    Hoi Sas, echt leuk om je verhalen te lezen en knap hoor, hoe je doorgaat. Liefs Ella
  8. Beate:
    20 augustus 2014
    Lieve Sas, Dank mooi je zo te volgen met tekst foto's en op kaart. wat een overgangen, nieuwe mensen ontmoeten en dan helemaal alleen in die prachtige natuur.... liefs Beate
  9. Marjo:
    21 augustus 2014
    Lieve Sas, Tijdens het lezen van je verhalen en het bekijken van je mooie foto's , krijg ik nog meer respect voor je. Ik vind het nu al een geweldige prestatie. Petje af! Ik vind dat jij met een schoon geweten 28 km mag rekenen voor je tocht van gisteren. Gewoon doen! Liefs, Mar
  10. Miranda:
    Ha Sas,
    Ik had tot nu toe nog geen reisverhalen gelezen. Mijn werkmail niet meer gekeken waarop de meldingen binnenkomen. Vandaar dat ik je gister appte ;-).
    Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat en nu lijkt de tocht dan eigenlijk pas echt begonnen te zijn. In je eentje lopen is voor jou een echte overwinning, maar het zal je ook het meeste brengen. Mensen kom je toch wel weer tegen bij je overnachtingsadressen, maar de dag alleen lopen is volgens mij alleen maar goed om je beleving puur te houden. Succes ik volg je vanaf nu op de voet (maar dan wel digitaal vanuit de luie stoel ;-). Liefs, Miranda x
  11. Miranda:
    Ha Sas,
  12. Berry Ramakers:
    21 augustus 2014
    Hoi Saskia, ik werd op deze blog gewezen door Ariane.
    Een mooie tocht maakt je zeg! Knap hoor, wat je doet.
    Hopelijk gaat het lopen naar deze eerste week wat gemakkelijker en worden de pijntjes minder.
    Heel veel succes en vooral ook plezier. Liefs,Berry
  13. Karin zwetsloot:
    21 augustus 2014
    Hoi Saskia, mooi om je verhalen te lezen. Lijkt me een te gekke, wel zware, belevenis. Goed eten en slapen is natuurlijk wel belangrijk maar als je eenmaal in je ritme zit, ga je door met lopen. Respect voor je! Je flikt het voorlopig toch maar, knap hoor. Liefs, Kaatje.