Ayegui - Sansol 25 km

22 augustus 2014 - Azqueta, Spanje

In de plaats Ayegui was echt helemaal niets te beleven. De bar was dicht dus na t werken aan  mijn blog met de twee andere gasten een broer en zus uit Israël gezellig en heerlijk gegeten . Er was echt met veel liefde en aandacht een maaltijd gemaakt: verse gebakken aardappeltjes couscous en een prutje van groente en kip. Toetje watermeloen en of yoghurt.
Na t eten lekker gezellig met Toos haar wijn van de weg opgedronken en gekletst tot t op was.
Heerlijk. Zalig alleen op mijn kamer raam open geslapen. Doodstil bij mij. Ontbijt kwam wat later net als t diner
Alles is nieuw voor Helena onze gastvrouw (zie foto) omdat ze net open was...sinds juli?
Dat maakte t adresje nog meer  bijzonder.
7.45 u uitgezwaaid door Helena.
Vroeg een foto gemaakt van Toos voor haar kleinkinderen:Lesley en Joey (als ik dat goed onthouden heb) volgens Conny geven ze daar dan een kusje op.zooo lief!
Half negen in Villamayor de Monjardin. 7km flinke klim. Zie foto's
Daarna een enorm lang, beetje saai stuk. Onderweg weer precies op tijd een kar met koffie
Onderweg een blarenbehandeling, mijn eerste  Toos was eerder ...
Was  best rotlopen. Kan je beter zoals gister met een spiepijntje lopen. Die verschuiven elke dag die pijntjes???
Na heel lang alleen lopen. Onderweg kwam de caminio uit Portugal samen  dus wel meer mensen...
joke en toos liepen sneller en we kwamen rond 12 u aan in Los Arcos. Weer een mooie kerk. T orgel speelde...
Zie foto.
Daar vertrokken met regen. T is de hele dag al bewolkt. Ik vind t niet erg. Beter dan die hitte.
Dus ponchos aan. Door de klei, die bleef aan onze schoenen  plakken zodat elke voet gratis een kilo extra woog. Vele  waren daar niet blij mee
Thea schrijft in haar  boek klimmen naar kruishoogte daar volgens mij ook over...
Door naar Sansol. Saai koud en lang. Ik besloot in dit gehucht te blijven. 14 bedden in een heel leuk verblijf. Zie foto.
Bij avondeten en ontbijt wassen en drogen gratis...de vieze blubberbroek kan de was wel gebruiken!
Joke en Toos door naar de volgende grote plaats. Torres del Rio. (Denk ik) of nog verder.... Toos moet regenkleding kopen haar poncho scheurde uit.
Hier dus nu in knusse herberg .net groep Spanjaarden aangekomen . Hoop dat ze niet allemaal blijven slapen...
Iedereen weer bedankt voor de reacties

Later meer xsas

1. Solange:
    Hoi Sas,
    Weer 25 km verder....fijn dat het wat koeler is voor jullie!

Xxx
  2. Saskia:
    22 augustus 2014
    Hi sol hoe is t weer bij jou dan wel heet. De voorspelde 30+ graden?
  3. Saskia:
    22 augustus 2014
    Hi sol hoe is t weer bij jou dan wel heet. De voorspelde 30+ graden?
  4. Ans van der Ham:
    22 augustus 2014
    We zullen doorgaan ! (R.S.)
  5. Conny ter Metz:
    22 augustus 2014
    Leuke foto van Toos Saskia zullen de kleintjes leuk vinden.
    Ik geniet van je foto's en verhalen.
    Groetjes Conny
  6. Paulina:
    22 augustus 2014
    Wat gá je goed Sas! Elke stap is een stapje dichter bij je einddoel! Wat een memorable verslag met foto's. Dikke
  7. Saskia:
    22 augustus 2014
    Weet ik daar doe ik t ook voor! Xsas
  8. Jacqueline:
    22 augustus 2014
    Als ik het allemaal zo lees, is het nu al een ervaring om nooit te vergeten. Goed hoor!!!
  9. Saskia:
    Zeker weten! X
  10. Hanny:
    22 augustus 2014
    Net avondwandeling gemaakt, eindelijk droog en even naar buiten...conditioneel een watje t.o.v. jullie. Wat heerlijk om in gedachten bij jullie te zijn en een beeld te hebben van de omgeving!
  11. Renate:
    22 augustus 2014
    Hoi Sas, nog 2 dgn wisselende pijntjes en dan op de automatische piloot?? Prachtige reis, ik volg je met plezier!!
    Liefs, Renate
  12. Connie:
    25 augustus 2014
    Hey Sas, Je gaat goed! Een heel bijzondere reis (ervaring). Ik heb respect voor je kracht en doorzettingsvermogen. Kan niet wachten om iedere keer weer je verslag en foto's te lezen c.q. zien. Liefs, Connie