Portomarin - Palas de Rei 25km

17 september 2014 - Palas De Rei, Spanje

Zevenenvertrok ik met een De pizzeria ging helaas niet open. Het werd dus een broodje hamkaas. Lekker simpel.
Daarna beethe rondgehangen na bezoek aan de kerk.maar geen zin in een mis.
Het slapen ging eigenlijk niet zo slecht. S'nachts toen ik de oordoppen eruithaalde wel een heel snurkconcert te beluisteren. Kennelijk is een zaal vol minder erg dan eentje in een kleine kamer:)
Half zeven ging t zaallicht aan en iets na zeven vertrok ik samen met een Nederlandse vrouw.
In t pikdonker een klim van 20 minuten...wie zei dat t niet steil meer was?? De kleine colletjes zijn erger dan die enorme bergen op de kaart!...
Gelukkig werd t daarna wat lichter en kon ik de anderen voor me laten en weer mijn eigen tempo lopen
Af en toe wat regen. Jas uit jas aan. Meerdere keren gestopt voor koffie en thee.
Hele dag alleen gelopen. Kwam wel af en toe bekenden tegen. Heb de grote groepen ontweken. Zodat t toch steeds leek alsof ik alleen liep.
Weer veel foto's gemaakt. Prachtige omgeving. De koeien. Regenboog enz.
Toen ik wilde stoppen was voor t eerst een albergue vol. En er stonden hopen koffers en tassen....van de mensen met de dagrukzakjes. Goed geregeld!
Hier aangekomen klein zaaltje drie stapelbedden en een laag bed..voor 10 euro. Wel vier mannen dus ik ga t weer meemaken.T einde komt in zicht nog rond de 68 km dus zoveel snurknachten zijn t niet meer.
Dat zal ik zeker niet missen...de ergernissen van het op elkaar leven met mensen met andere normen en waarden ook niet.
Vandaag liep ik eigenlijk best makkelijk. Met hulp van Brigiitte Kaandorp en t kleine orkest. Verder eigenlijk geen behoefte aan muziek of luisterboeken.
Net wasje gedaan. Botsing met vrouw die zich bemoeide met mijn  was...je kan maar zorgen hebben:)
Nu vijf uur. Eerst een biertje zoeken.......

Foto’s

8 Reacties

  1. Beate:
    17 september 2014
    Net op de kaart gekeken. Wat heb je een gigantisch stuk gelopen en geklauterd en ik hoorde je gehijg (leuk om je stem te horen) op de video. En dat allemaal tussen nachtelijk gesnurk en ergernissen door. 68 km 'nog maar'al doe ik je dat zelfs niet na. Veel succes met het laatste stukje liefs Beate
  2. Hanneke /Bert:
    17 september 2014
    Dag nicht,

    fantastisch, dat je al bijna aan het eind van je camino bent. Je weet, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Ik ben wel heel trots op je!
    veel liefs, ook van Bert,
    Hanneke
  3. Ans van der Ham:
    17 september 2014
    Neem het snurken nog maar even voor lief!doeje oordopjes maar in en Zet je beste beentje voor, je bent er bijna!
    Liefs
  4. Dre Oosterveld:
    17 september 2014
    Van Conny hoorde ik dat Toos en Joke er vandaag kunnen/zullen zijn,voor jou is het ook bijna klaar,lijkt me fantastisch,fijne reis verder en dank dat ik mee mocht genieten van jullie reis,behouden thuiskomst toegewenst,liefs en een knuf Dre Juul
  5. Saskia:
    17 september 2014
    Lieve Beate ..
    Dat t gehijg te horen is
    Pff
    Soms zwaar
    Nu einde inzicht das raar xxsas
  6. Solange:
    17 september 2014
    Hoi Sas,

    68 km! Vol bewondering lees ik je verhalen, misschien nog 3 snurknachten te gaan?
    Slaap lekker, succes.
    Xxx
  7. Arno:
    18 september 2014
    Nog een paar dagen en dan ben je in Santiago.
    Goed gedaan :-)
    Je mag trots op jezelf zijn.

    Ga je nog door naar Muxia? Of Finnesterre?
  8. Saskia:
    18 september 2014
    Goedemorgen Arno mn bedoeling is om met de bus:) naar Finnestere te gaan