Portomarin - Palas de Rei 25km
17 september 2014 - Palas De Rei, Spanje
Zevenenvertrok ik met een De pizzeria ging helaas niet open. Het werd dus een broodje hamkaas. Lekker simpel.
Daarna beethe rondgehangen na bezoek aan de kerk.maar geen zin in een mis.
Het slapen ging eigenlijk niet zo slecht. S'nachts toen ik de oordoppen eruithaalde wel een heel snurkconcert te beluisteren. Kennelijk is een zaal vol minder erg dan eentje in een kleine kamer:)
Half zeven ging t zaallicht aan en iets na zeven vertrok ik samen met een Nederlandse vrouw.
In t pikdonker een klim van 20 minuten...wie zei dat t niet steil meer was?? De kleine colletjes zijn erger dan die enorme bergen op de kaart!...
Gelukkig werd t daarna wat lichter en kon ik de anderen voor me laten en weer mijn eigen tempo lopen
Af en toe wat regen. Jas uit jas aan. Meerdere keren gestopt voor koffie en thee.
Hele dag alleen gelopen. Kwam wel af en toe bekenden tegen. Heb de grote groepen ontweken. Zodat t toch steeds leek alsof ik alleen liep.
Weer veel foto's gemaakt. Prachtige omgeving. De koeien. Regenboog enz.
Toen ik wilde stoppen was voor t eerst een albergue vol. En er stonden hopen koffers en tassen....van de mensen met de dagrukzakjes. Goed geregeld!
Hier aangekomen klein zaaltje drie stapelbedden en een laag bed..voor 10 euro. Wel vier mannen dus ik ga t weer meemaken.T einde komt in zicht nog rond de 68 km dus zoveel snurknachten zijn t niet meer.
Dat zal ik zeker niet missen...de ergernissen van het op elkaar leven met mensen met andere normen en waarden ook niet.
Vandaag liep ik eigenlijk best makkelijk. Met hulp van Brigiitte Kaandorp en t kleine orkest. Verder eigenlijk geen behoefte aan muziek of luisterboeken.
Net wasje gedaan. Botsing met vrouw die zich bemoeide met mijn was...je kan maar zorgen hebben:)
Nu vijf uur. Eerst een biertje zoeken.......


fantastisch, dat je al bijna aan het eind van je camino bent. Je weet, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Ik ben wel heel trots op je!
veel liefs, ook van Bert,
Hanneke
Liefs
Dat t gehijg te horen is
Pff
Soms zwaar
Nu einde inzicht das raar xxsas
68 km! Vol bewondering lees ik je verhalen, misschien nog 3 snurknachten te gaan?
Slaap lekker, succes.
Xxx
Goed gedaan :-)
Je mag trots op jezelf zijn.
Ga je nog door naar Muxia? Of Finnesterre?